ProffsVal kan du enkelt beställa produkterna via webbutik, telefon, chatten eller genom att besöka vårt lager på Datavägen 5 Järfälla.

 

Priser

Alla priser som anges på Webbplatsen i SEK (Svenska kronor)  framställs antingen exklusive moms eller inklusive moms, beroende på kundens val på Webbplatsen. Priserna i ProffsVal webbutik uppdateras regelbundet. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna och tar inte ansvar för felaktig information som kan bero på tekniska eller mänskliga fel.

Vid beställning gäller kampanjpriserna för produkter som ingår i olika kampanjer under den aktuella kampanjperioden.

Varor märkta med ”Outlet” har ännu lägre priser än våra redan låga priser. De kan vara i utmärkt skick men ha skadad förpackning eller mindre kosmetiska avvikelser. Vi kontrollerar och testar alla varor i fyndhörnan och garanterar att de fungerar felfritt om inget annat anges. Vi ger full garanti på funktionellt felfria varor. Orsakerna till att de säljs som fynd kan vara skadat emballage, kosmetiska fel eller tidigare användning. Vi förbehåller oss rätten till slutförsäljning av produkter.

Avbeställning

Som kund hos Proffsval har du alltid rätt att avbeställa en vara innan den har packats och levererats. Om varan redan har packats och skickats, har ProffsVal dock rätt till ersättning för alla eventuella kostnader som uppstått innan varan avbeställts.

Betalningsalternativ: 

Du har möjlighet att välja hur du vill betala för dina inköp hos oss. Nedan finns våra tillgängliga betalningsalternativ:

Kortbetalning, Direktbetalning internetbank, Swish (När ni väljer detta betalningsalternativ genomförs betalning direkt efter beställning) 

Faktura via Walley, Walley delbetalning, Walley konto.

 

Ångerätt, Reklamationer och garantier (Privatkund)

Returrätt

När du handlar på www.proffsval.se omfattas du av ångerrätten enligt Distansavtalsslagen och avtal utanför affärslokaler (https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/). Detta utgör en lagstadgad rättighet för dig som kund, vilket innebär att du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan eller hämtat den på aviserat utlämningsställe. Kostnaden för returfrakt bekostas av dig som kund, och återbetalning av den ursprungliga fraktkostnaden sker samtidigt som varans värde återinsätts. Du har även möjlighet att returnera varan genom att besöka vårt lager.

Observera att dessa villkor endast är tillämpliga för vår webbshop. Vid retur av felfri vara inom 14 dagar och mot uppvisande av kvitto tillämpas returrätt utan prisavdrag.

Öppet köp

Proffsval Sweden AB erbjuder 14 dagars öppet köp för lagervaror i felfritt skick. För att få full återbetalning bör varan returneras oskadad och i originalförpackning. Eventuell värdeminskning kan debiteras om varan returneras i annat skick. Du som kund står för kostnaden av returfrakten.

Tillverkningsvara

Vid beställning av kundunika produkter skickar vi ut ett påminnelsemejl för att du som kund ska hinna kontrollera din order innan vi skickar beställningen vidare till leverantör. Du har rätt att avbeställa din order inom 24 timmar utan kostnad.

Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Enligt 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: ”en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel”. Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål. Dessa produkter benämns som Tillverkningsvara i webbutiken. 

Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig kontakta oss [email protected] När du som kund godkänner våra köpvillkor vid beställning, samtycker du till att Proffsval Sweden AB påbörjar fullgörandet av beställningen. Detta innebär att du som kund inte har någon ångerrätt från och med den tidpunkt när produkten/produkterna ovan har påbörjats i produktion.

Du får alltid en orderbekräftelse där du kan kontrollera att allting är rätt, t.ex mått och färg, då dessa produkter specialtillverkas för dig.

Reklamation/Retur av vara

Du har 3 år på dig att reklamera en vara hos oss på ProffsVal. Reklamationen bör ske inom ”skälig tid”, vanligtvis inom två månader efter upptäckt av felet. Fel som uppstår inom sex månader efter köpet anses vara ursprungliga. Eventuella synliga skador eller fel på produkten bör reklameras före montering. Kontakta oss så hjälper vi dig med eventuella reklamationer eller om du behöver returnera en vara. Besök vårt lager på Datavägen 5 i Järfälla eller kontakta oss via e-post på [email protected] för att göra en reklamation eller returanmälan.

Återbetalningar

Återbetalning sker inom 14 dagar från mottagandet av ditt ångermeddelande. Vi förbehåller oss rätten att invänta varans återkomst innan återbetalning. Återbetalningen görs på samma sätt som betalningen vid köpet, om inget annat avtalas. Kunden ansvarar för eventuell värdeminskning genom överdriven hantering av varan. Kunden står för returfrakten vid ångerrätt. Om du anser att Proffsval Sweden AB har behandlat din reklamation felaktigt, har du som kund möjlighet att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden på www.arn.se.

Garantier 

De flesta produkter omfattas av 1 till 2 års tillverkargaranti, men längre garantitider kan förekomma. Till exempel har köksskåp och garderober från Prio en 5-årig garanti. Information om garantier och villkor finns på tillverkarens webbplats. Observera att villkoren kan skilja sig mellan privatpersoner och företag. Om du vill använda din garanti eller reklamera din produkt, vänligen kontakta oss genom vårt kontaktformulär.

Force Majeure

Om en omständighet som varken part kunnat förutse eller råda över väsentligt förhindrar eller försvårar fullgörandet av avtalet, ska båda parter vara befriade från sina förpliktelser enligt avtalet. Sådana omständigheter inkluderar men är inte begränsade till eldsvåda, krig, mobilisering, beslag, valutarestriktioner, allmän brist på varor, transportbegränsningar, strejk, lockout, elavbrott, begränsningar av drivkraft samt fel i eller förseningar från underleverantörer på grund av liknande omständigheter. Omständigheter som förhindrar eller försvårar fullgörandet till en grad där det endast kan ske till en onormalt hög kostnad ska också betraktas som befrielsegrunder.